Урок английского языка в 10 классе на тему: «политическая система сша»

  • От :
  • Категории : Без рубрики

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 49
ОТКРЫТЫЙ УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 10 КЛАССЕ
НА ТЕМУ: « ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США»Подготовил: Понамарева Е.Ю. учитель 1 категорииШАХТЫ 2007УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 10 КЛАССЕ НА ТЕМУ: «ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США»Понамарева Е.Ю. учитель английского языка 1 категории ТЕМА УРОКА: ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США.Цель урока: совершенствование рецептивных и экспрессивных навыков и умений по проблеме: Is the American society really democratic? Задачи урока:1. Воспитательная:воспитание толерантности и уважения к чужой культуре;развитие навыков сотрудничества, взаимоуважения, умения оценитьчужие идеи при работе в группе.2. Обучающая:совершенствование навыков поискового чтения, аудирования, письма, краткого монологического высказывания по проблеме; введение нового лингвострановедческого материала о США.3. Развивающая:развитие компенсаторных навыков и умений на основе имеющегосяопыта иноязычного общения;развитие умения привлекать информацию из других предметныхобластей (история, география, обществознание). Оборудование: дидактический материал, проектор, презентация, содержащая вопросы по политической системе Британии и информацию по политической системе США. Схема урока:1. Организационный момент:а) речевая зарядка (« ледокол»);б) фонзарядка.
Проверка домашнего задания.
Постановка проблемы.
Распределение учащихся по группам.
Работа в группах.
Обсуждение проблемы урока на основе добытой информации. 7.Подведение итогов урока.
8. Объяснение домашнего задания.9.Оценивание своей работы учащимися.Ход урока: 1. Good morning, boys & girls! I am absolutely happy to see you today. Please,stand up & let’s make a circle. Hold each other’s hands, please, & let’s greet each other & wish a good day. а) Ледокол « Have a nice day» The teacher starts a dialogue with the nearest pupil:
Hello, how are you, (имя)?
I’ m fine, thank you. And you?
I’ m OK, too. How is your family?
Alright, thank you. And your family?
They are fine, thank you.
Have a nice day!
Thanks a bunch. The same to you.
( этот диалог учащиеся продолжают по кругу со своими интерпретациями и сокращениями)
б) I’ m glad that you’re OK on this fine day. Take your seats, please. Last time we discussed the political system of the UK. Try to remember the meaning of these words & match them with the transcription. ( информация выведена на проектор)
a monarch
monarchy
legislative
judicial
executive
a branch
Prime Minister
(Учащиеся соотносят слова и транскрипцию, указывают значение слов самостоятельно в течение нескольких минут. Затем на экран проектора выводится верный вариант. Навыки произношения отрабатываются всем классом.)2. Well done! Let’s refresh our knowledge of the UK political system. A short game show for the smart ones! Answer as quickly as possible, please. (Вопросы выводятся на проектор. Ответы учащиеся фиксируют кратко в тетради.) 1 .What political system does the UK belong to?
Who is the head of state in the UK?
Who is the head of the executive branch in the UK?
Who represents the legislative powering the UK?
Which of the two Houses of Parliament is non-elected? Good for you!
3. Now you have to guess what country we are going to speak about today: this country is much younger than many of the European countries, it is the leading country in the world, its capital is named after the first President, it is associated with cowboys, Hollywood & the latest technological & scientific achievements. (the USA)Как только прозвучал верный ответ, на экран выводится карта США извучит гимн страны.You are quite right. Let’s find out what you already know about the US.( вопросы выводятся на экран, учащиеся отвечают устно)
Where is the country situated?
Who is the President?
3. What political system does the country belong to?4. How smart you are! And now you will try to find out more information aboutthe political life in the US. Then we shall discuss the problem whether theAmerican society is really democratic.
So, it’s high time we went to Washington, the capital of the US & the centre of political life. We are going to drive along famous American highways. Choose any car you’d like to have and let’s set off.
Физминутка «Броуновское движение» (можно сопровождать зажигательной музыкой в стиле кантри)
You are driving fast and enjoying the music. You have been driving for a long time and it is getting dark. You have to park at some motel. Only two cars can park in one garage.
It is a lovely morning. It is time to get up and set off. We are driving and driving along the road. The sun is setting down and it is time to park our cars. This time there can be three cars in the garage.
After a good rest we are ready to go on our way. We are driving and enjoying the views. Another lovely day is coming to an end and we have to park our cars. This time there must be four cars in the garage.
Wake up! The sun is shining brightly and smiling at you. We have to go on our way to Washington.lt is quite near. Today we are spending our last night at a motel. This time there can be five cars in the garage.
5.(В результате этого «броуновского движения» образовались 3 группы по пять человек. Если случайная рассадка учеников по группам не устраивает, т.к. вы бы хотели, например, чтобы в группе были учащиеся с разным уровнем подготовки, то необходимо подготовить карточки с именами. Советую каждое имя писать разным цветом, который бы совпадал с цветом, которым написан вопрос в списке вопросов для данной группы. Тогда вы будете уверены, что каждый из участников группы получит вопрос по силам. Количество вопросов в списке для данной группы должно совпадать с количеством участников. Внутри группы учащиеся проверяют, правильно ли все члены группы нашли ответы. Все ответы фиксируются в тетради. Каждая из 3 групп получает 1 текст. Но участники группы должны иметь ответы на вопросы ко всем трем текстам, поэтому учащиеся вынуждены будут опросить членов других групп.)
So we have three groups. Sit down at the tables, please. Each group gets a text on the political system of the US. You have to answer all the questions on the list. You can learn the missing information from the members of other groups. Please, put down all the information.
6. So you have learnt a lot of information about the US President, the election system & the main US political parties. You have to discuss the problem whether the US society really democratic or not. Choose the speaker and express your point of view. (Если вы хотите услышать выступление определенного участника группы, то необходимо прикрепить какой- либо значок на спинку стула этого участника.)
You have worked really hard! Can I hope that this information was interesting for you? What was the most interesting fact?
Your homework will concern the US political system as well. Read the information about the famous system of checks and balances & be ready to discuss its good and bad points.
Оценки ребята выставляют самостоятельно согласно пунктам таблицы:
Я верно соотнес слова и транскрипцию, верно указал значения слов.
(1 балл)
Я верно ответил на вопросы по политической системе Британии
(1 балл за каждый правильный ответ)
Я верно нашел ответ на свой вопрос при работе в группе(1 балл)
Я верно нашел ответы на все вопросы из списка (1 балл)
Я участвовал в обсуждении проблемы «Демократично ли американское общество» внутри группы и в классе (1 балл)
Я был «спикером» группы (1 балл) Шкала оценивания:
10-9 баллов-«5» 8-7 баллов — «4» 6-5 баллов — «3» 4 балла и ниже — «2»ПРИЛОЖЕНИЕ: QUESTIONS ТЕХТ1
^
l.What is the date of the election? Whom do they choose in November? 2. What is the first stage of the elections? When and where is it held? 3.What are national conventions?
Who elects the President?
How do they count votes?
TEXT 2
^
1 .What are the main political parties in the USA?
Which party appeared first?
What are the symbols of the two parties?
What difference is there in the political programs of two parties?
Who votes for the Republicans and for the Democrats?
TEXT3
^
1 .Under what conditions can you become the US President?
How long is the term? How many terms can you serve?
What privileges does the US President have?
How much does the US President earn?
What people became Presidents?
TEXTS
Political parties in the US
In the US there are two major political parties, the Democratic and the Republican.
The Democratic party is older, it appeared in 1820. The Republican party was organized in 1850 as an antislaverv party. The symbol of the Democrates is a donkey, that of the Republicans is an elephant. In 1860 the Democratic party split into two fractions: the northern and the southern Democrats, each putting out its own candidate for presidency. Each political party is a collection of fifty parties which get together every four years to win presidency. There is very little difference between policies of the two parties.The Republican party votes come from the rich, those who don’t have much money vote for the Democrates
Antislavery-антирабскийDonkey-осёлElephant-слон «Split-распаласьPut out-выдвигать
^
The. presidential elections are an important event in the political life of the US. The date of the election is fixed by law-every four years (each leap year) on the first Tuesday after the first Monday in November. The first stage of the elections is "primaries". They are held in one-third of states from February to June. They start in the state of New Hampshire. Then come national conventions in July or August, when they nominate candidates for presidency and vice-presidency. In November they don’t choose a president but electors .The electors elect the president on the first Monday after the second Wednesday in December. The electors vote for the president "by ballot". After balloting the electors send lists of their votes by registered mail to the Senat and to the Administration, and the local court. On January 6 the votes are counted in the presence of the Senate and the House of
Representatives. On January 20 the president is inaugurated.Leap year-високосный годPrimaries-предварительные выборыNational conventions-национальный съезд по выдвижению кандидатовElectors- выборщикиBy ballot-тайным голосованием
THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES
Do you want to be president of the US? Answer the three questions. Are you a US citizen? Are you thirty-five years or older? Have you lived in the US for fifteen years or longer? If you say ‘yes’ to all three questions, you can do it. You become a president for a term. A term is four years. You can only serve two terms. As president of the US, you earn $200,000 a year. You also get $50,000 for expenses. You have your own limousine, plane. You live the White House in Washington. And you are the head of the richest country in the world. Presidents of the US are very different people. Twenty-two were lawyers, four were soldiers, four were farmers, four teachers, two writers, two businessmen, one tailor, and one actor. Eight of them did not have a college education.

МУНИЦИПАЛЬНОЕ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ СРЕДНЯЯ ОБЩЕОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ ШКОЛА № 49

ОТКРЫТЫЙ УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 10 КЛАССЕ

НА ТЕМУ: « ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США»Подготовил: Понамарева Е.Ю. учитель 1 категорииШАХТЫ 2007УРОК АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА В 10 КЛАССЕ НА ТЕМУ: «ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США»Понамарева Е.Ю. учитель английского языка 1 категории ТЕМА УРОКА: ПОЛИТИЧЕСКАЯ СИСТЕМА США.Цель урока: совершенствование рецептивных и экспрессивных навыков и умений по проблеме: Is the American society really democratic? Задачи урока:1. Воспитательная:воспитание толерантности и уважения к чужой культуре;развитие навыков сотрудничества, взаимоуважения, умения оценитьчужие идеи при работе в группе.2. Обучающая:совершенствование навыков поискового чтения, аудирования, письма, краткого монологического высказывания по проблеме; введение нового лингвострановедческого материала о США.3. Развивающая:развитие компенсаторных навыков и умений на основе имеющегосяопыта иноязычного общения;развитие умения привлекать информацию из других предметныхобластей (история, география, обществознание). Оборудование: дидактический материал, проектор, презентация, содержащая вопросы по политической системе Британии и информацию по политической системе США. Схема урока:1. Организационный момент:а) речевая зарядка (« ледокол»);б) фонзарядка.

  1. Проверка домашнего задания.
  2. Постановка проблемы.
  3. Распределение учащихся по группам.
  4. Работа в группах.
  5. Обсуждение проблемы урока на основе добытой информации. 7.Подведение итогов урока.

8. Объяснение домашнего задания.9.Оценивание своей работы учащимися.Ход урока: 1. Good morning, boys & girls! I am absolutely happy to see you today. Please,stand up & let’s make a circle. Hold each other’s hands, please, & let’s greet each other & wish a good day. а) Ледокол « Have a nice day» The teacher starts a dialogue with the nearest pupil:

  • Hello, how are you, (имя)?
  • I’ m fine, thank you. And you?
  • I’ m OK, too. How is your family?
  • Alright, thank you. And your family?
  • They are fine, thank you.
  • Have a nice day!
  • Thanks a bunch. The same to you.

( этот диалог учащиеся продолжают по кругу со своими интерпретациями и сокращениями)

б) I’ m glad that you’re OK on this fine day. Take your seats, please. Last time we discussed the political system of the UK. Try to remember the meaning of these words & match them with the transcription. ( информация выведена на проектор)

  1. a monarch
  2. monarchy
  3. legislative
  4. judicial
  5. executive
  6. a branch
  7. Prime Minister

(Учащиеся соотносят слова и транскрипцию, указывают значение слов самостоятельно в течение нескольких минут. Затем на экран проектора выводится верный вариант. Навыки произношения отрабатываются всем классом.)2. Well done! Let’s refresh our knowledge of the UK political system. A short game show for the smart ones! Answer as quickly as possible, please. (Вопросы выводятся на проектор. Ответы учащиеся фиксируют кратко в тетради.) 1 .What political system does the UK belong to?

  1. Who is the head of state in the UK?
  2. Who is the head of the executive branch in the UK?
  3. Who represents the legislative powering the UK?
  4. Which of the two Houses of Parliament is non-elected? Good for you!

3. Now you have to guess what country we are going to speak about today: this country is much younger than many of the European countries, it is the leading country in the world, its capital is named after the first President, it is associated with cowboys, Hollywood & the latest technological & scientific achievements. (the USA)Как только прозвучал верный ответ, на экран выводится карта США извучит гимн страны.You are quite right. Let’s find out what you already know about the US.( вопросы выводятся на экран, учащиеся отвечают устно)

  1. Where is the country situated?
  2. Who is the President?

3. What political system does the country belong to?4. How smart you are! And now you will try to find out more information aboutthe political life in the US. Then we shall discuss the problem whether theAmerican society is really democratic.

  • So, it’s high time we went to Washington, the capital of the US & the centre of political life. We are going to drive along famous American highways. Choose any car you’d like to have and let’s set off.
  • Физминутка «Броуновское движение» (можно сопровождать зажигательной музыкой в стиле кантри)
  • You are driving fast and enjoying the music. You have been driving for a long time and it is getting dark. You have to park at some motel. Only two cars can park in one garage.
  • It is a lovely morning. It is time to get up and set off. We are driving and driving along the road. The sun is setting down and it is time to park our cars. This time there can be three cars in the garage.
  • After a good rest we are ready to go on our way. We are driving and enjoying the views. Another lovely day is coming to an end and we have to park our cars. This time there must be four cars in the garage.
  • Wake up! The sun is shining brightly and smiling at you. We have to go on our way to Washington.lt is quite near. Today we are spending our last night at a motel. This time there can be five cars in the garage.
  • 5.(В результате этого «броуновского движения» образовались 3 группы по пять человек. Если случайная рассадка учеников по группам не устраивает, т.к. вы бы хотели, например, чтобы в группе были учащиеся с разным уровнем подготовки, то необходимо подготовить карточки с именами. Советую каждое имя писать разным цветом, который бы совпадал с цветом, которым написан вопрос в списке вопросов для данной группы. Тогда вы будете уверены, что каждый из участников группы получит вопрос по силам. Количество вопросов в списке для данной группы должно совпадать с количеством участников. Внутри группы учащиеся проверяют, правильно ли все члены группы нашли ответы. Все ответы фиксируются в тетради. Каждая из 3 групп получает 1 текст. Но участники группы должны иметь ответы на вопросы ко всем трем текстам, поэтому учащиеся вынуждены будут опросить членов других групп.)
  • So we have three groups. Sit down at the tables, please. Each group gets a text on the political system of the US. You have to answer all the questions on the list. You can learn the missing information from the members of other groups. Please, put down all the information.

6. So you have learnt a lot of information about the US President, the election system & the main US political parties. You have to discuss the problem whether the US society really democratic or not. Choose the speaker and express your point of view. (Если вы хотите услышать выступление определенного участника группы, то необходимо прикрепить какой- либо значок на спинку стула этого участника.)

  1. You have worked really hard! Can I hope that this information was interesting for you? What was the most interesting fact?
  2. Your homework will concern the US political system as well. Read the information about the famous system of checks and balances & be ready to discuss its good and bad points.
  3. Оценки ребята выставляют самостоятельно согласно пунктам таблицы:
  1. Я верно соотнес слова и транскрипцию, верно указал значения слов.

(1 балл)

  1. Я верно ответил на вопросы по политической системе Британии

(1 балл за каждый правильный ответ)

  1. Я верно нашел ответ на свой вопрос при работе в группе(1 балл)
  2. Я верно нашел ответы на все вопросы из списка (1 балл)
  1. Я участвовал в обсуждении проблемы «Демократично ли американское общество» внутри группы и в классе (1 балл)
  2. Я был «спикером» группы (1 балл) Шкала оценивания:

10-9 баллов-«5» 8-7 баллов — «4» 6-5 баллов — «3» 4 балла и ниже — «2»ПРИЛОЖЕНИЕ: QUESTIONS ТЕХТ1

^

l.What is the date of the election? Whom do they choose in November? 2. What is the first stage of the elections? When and where is it held? 3.What are national conventions?

  1. Who elects the President?
  2. How do they count votes?

TEXT 2

^

1 .What are the main political parties in the USA?

  1. Which party appeared first?
  2. What are the symbols of the two parties?
  3. What difference is there in the political programs of two parties?
  4. Who votes for the Republicans and for the Democrats?

TEXT3

^

1 .Under what conditions can you become the US President?

  1. How long is the term? How many terms can you serve?
  2. What privileges does the US President have?
  3. How much does the US President earn?
  4. What people became Presidents?

TEXTS

Political parties in the US

In the US there are two major political parties, the Democratic and the Republican.

The Democratic party is older, it appeared in 1820. The Republican party was organized in 1850 as an antislaverv party. The symbol of the Democrates is a donkey, that of the Republicans is an elephant. In 1860 the Democratic party split into two fractions: the northern and the southern Democrats, each putting out its own candidate for presidency. Each political party is a collection of fifty parties which get together every four years to win presidency. There is very little difference between policies of the two parties.The Republican party votes come from the rich, those who don’t have much money vote for the Democrates

Antislavery-антирабскийDonkey-осёлElephant-слон «Split-распаласьPut out-выдвигать

^

The. presidential elections are an important event in the political life of the US. The date of the election is fixed by law-every four years (each leap year) on the first Tuesday after the first Monday in November. The first stage of the elections is "primaries". They are held in one-third of states from February to June. They start in the state of New Hampshire. Then come national conventions in July or August, when they nominate candidates for presidency and vice-presidency. In November they don’t choose a president but electors .The electors elect the president on the first Monday after the second Wednesday in December. The electors vote for the president "by ballot". After balloting the electors send lists of their votes by registered mail to the Senat and to the Administration, and the local court. On January 6 the votes are counted in the presence of the Senate and the House of

Representatives. On January 20 the president is inaugurated.Leap year-високосный годPrimaries-предварительные выборыNational conventions-национальный съезд по выдвижению кандидатовElectors- выборщикиBy ballot-тайным голосованием

THE PRESIDENT OF THE UNITED STATES

Do you want to be president of the US? Answer the three questions. Are you a US citizen? Are you thirty-five years or older? Have you lived in the US for fifteen years or longer? If you say ‘yes’ to all three questions, you can do it. You become a president for a term. A term is four years. You can only serve two terms. As president of the US, you earn $200,000 a year. You also get $50,000 for expenses. You have your own limousine, plane. You live the White House in Washington. And you are the head of the richest country in the world. Presidents of the US are very different people. Twenty-two were lawyers, four were soldiers, four were farmers, four teachers, two writers, two businessmen, one tailor, and one actor. Eight of them did not have a college education.

democrates antislavery-антирабскийdonkey-осёлelephant-слон split-распаласьput,внутри группы учащиеся проверяют,вопросы выводятся на экран,я был спикером группы,вопросы выводятся на проектор,распределение учащихся по группам,верно указал значения слов,совершенствование навыков поискового чтения,информация выведена на проектор,политическая система сша подготовил

Комментариев нет

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *

Планы мероприятий
Игра викторина по ЭКОЛОГИИ-10 класс

  Цель игры «Викторина по экологии» : углубить экологические знания Весь класс разбит на четыре команды по 6 человек. Время обдумывания ответа -1 минута. Ведущий читает высказывания великих людей с паузами , там , где пропущены слова. Команды должны вставить эти слова «Оценивать … только по стоимости её материальных богатств- …

Задания
Хирургия и Реаниматология. Тесты. Методическое пособие

Тестовые задания. Хирургия и Реаниматология.   Профилактика хирургической инфекции. Инфекционная безопасность в работе фельдшера   Обезболивание   Кровотечение и гемостаз   Переливание крови и кровозаменителей, инфузионная терапия   Десмургия   Ведение больных в полеоперационном периоде   Синдром повреждения. Открытые повреждения мягких тканей. Механические повреждения костей, суставов и внутренних органов   …

Планы занятий
Профориентационный тест Л.А. Йовайши на определение склонности человека к тому или иному роду деятельности

ПРОФЕССИЯ – это вид трудовой деятельности человека, который требует определенного уровня знаний, специальных умений, подготовки человека и при этом служит источником дохода. Профессиональная принадлежность – одна из важнейших социальных ролей человека так как, выбирая профессию, человек выбирает себе не только работу, но и определенные нормы, жизненные ценности и образ жизни, …